Acest site este cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013

Activi pe piata muncii!
POSDRU/100/5.1/G/77939
Am aflat pentru voi
02.09.2015

Am gasit pentru tine următoarele oferte

01.09.2015

Am gasit pentru tine urmatoarele oferte

31.08.2015

Am gasit pentru tine următoarele oferte

28.08.2015

Am gasit pentru tine următoarele oferte

28.08.2015

Am gasit pentru tine urmatoarele oferte

26.08.2015

Am gasit pentru tine următoarele oferte

05.08.2015

Am gasit pentru tine următoarele oferte

22.04.2015

Am aflat pentru voi ca Agentia Judeteana de Ocupare a Fortei de Munca din Constanta organizeaza

Bursa locurilor de munca

in 25.04. 2015, ora 9.00 in CAMPUSUL UNIVERSITATII OVIDIUS din Constanta.

Situatia privind locurile de munca disponibile poate fi consultata si la sediul AJOFM Constanta, str. Lacului nr. 14, compartiment “Mediere”, email ajofm@ct.anofm.ro sau la telefon 0241481537

Poti avea succes dacă incerci! Participa!

Nu uita ce ai invatat in cadrul programului de consiliere in proiectul POSDRU/100/5.1/G/77939 referitor la prezentarea optima în fata unui potential angajator!

Consilier,

Daniela Petrescu

16.04.2015

Am aflat pentru voi ca Agentia Judeteana de Ocupare a Fortei de Munca (AJOFM) din Constanta organizeaza

Bursa Generala a locurilor de munca

in 24 aprilie 2015, 10.00 – 13.00, la sediul Universitatii Spiru Haret, Constanta, strada Unirii nr. 67.

Peste 1000 de locuri de munca sunt disponibile in Constanta!

Prezenta voastra la locul potrivit, la momentul potrivit va poate fi de folos!

Nu uitati ce ati invatat în cadrul programului de consiliere in proiectul POSDRU/100/5.1/G/77939 referitor la prezentarea optima in fata unui potential angajator!

Consilier,

Daniela Petrescu

11.03.2015

Am aflat pentru voi ca HRS, AJOFM Constanta si Fundatia Motivation Romania organizeaza

Bursa locurilor de munca

in 13 martie 2015, 11.00 – 14.00, la Hotel IBIS, Constanta.

Peste 500 de oportunitati de angajare te asteapta!

Nu uita ce ai invatat în cadrul programului de consiliere in proiectul POSDRU/100/5.1/G/77939 referitor la prezentarea optima in fata unui potential angajator!

Consilier,

Daniela Petrescu

16.04.2014

Dizabilitatea reprezinta, in sens larg, orice reducere, lipsa ori pierdere a aptitudinii unei persoane de a desfasura o activitate in conditiile considerate normale.

In Romania, persoanele cu dizabilitati reprezinta aproape 3% din populatie.

Multa vreme, persoanele cu dizabilitati au primit ingrijiri in cadrul familiei si comunitatii, fara a li se nega apartenenta la colectivitate. In functie de severitatea dizabilitatii, aceste persoane pot fi incadrate in munca.

Cum?

Persoanele cu handicap pot fi incadrate in munca conform pregatirii lor profesionale si capacitatii de munca, atestate prin certificatul de incadrare in grad de handicap. Persoanele cu dizabilitati au dreptul sa li se creeze toate conditiile pentru a-si alege si exercita profesia, meseria sau ocupatia, pentru a dobandi si mentine un loc de munca, precum si pentru a promova profesional.

Unde?

  • pe piata libera a muncii
  • la domiciliu
  • in forme protejate

Drepturile persoanelor cu dizabilitati

Persoanele cu dizabilitati in cautarea unui loc de munca beneficiaza de urmatoarele drepturi:

  • cursuri de formare profesionala
  • adaptare rezonabila la locul de munca
  • consiliere in perioada prealabila angajarii si pe parcursul angajarii, precum si in perioada de proba, din partea unui consilier specializat in medierea muncii
  • o perioada de proba la angajare, platita, de cel putin 45 de zile lucratoare
  • un preaviz platit, de minimum 30 de zile lucratoare, acordat la desfacerea contractulu individual de munca din initiative angajatorului pentru motive neimputabile acestuia
  • posibilitatea de a lucre mai putin de 8 ore pe zi, in conditiile legii, in cazul in care beneficiaza de recomandarea comisiei de evaluare in acest sens

Mediatori

Agentiile Judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca au rolul:

  • de a sprijini dezvoltarea capacitatii de ocupare
  • de a creste sansele de gasire a unui loc de munca
  • de a preveni formele de discriminare
  • de a preveni reducerea somajului in randul persoanelor cu dizabilitati

Beneficii

Principalele beneficii oferite de angajarea persoanelor cu dizabilitati sunt:

  • Asigurarea independentei economice si un standard de trai mai ridicat
  • Imbunatatirea relatiei interpersonale
  • Cresterea moralului si stima de sine
  • Asigurarea unui program de viata
  • Oferirea de sanse pentru interactiuni sociale

De ce sa angajezi persoane cu dizabilitati? Mesaj adresat angajatorilor.

Atitudinea angajatorului cu privire la angajarea persoanelor cu dizabilitati este de multe ori discriminatorie. Angajatorii refuza/evita angajarea acestor persoane din cauza situatiilor medicale ale acestora si din cauza faptului ca locurile de munca nu sunt adaptate nevoilor lor.

Cu toate acestea, angajatorii trebuie sa cunoasca faptul ca exista o serie de avantaje oferite de angajarea persoanelor cu dizabilitati:

  • imbunatatirea accesului sau a facilitatilor pe care toti angajatii le pot folosi;
  • deducerea sumelor aferente adaptarii locurilor de munca protejate si achizitionarii utilajelor si echipamentelor utilizate in productie de catre persoanele cu dizabilitati;
  • subventiile acordate de la stat;
  • decontarea cheltuielilor specifice de pregatire, formare profesionala, incadrare in munca.

Persoanele cu dizabilitati in cautarea unui loc de munca, au un grad ridicat de pastrare a locului de munca, dand dovada de responsabilitate crescuta, atentie sporita si multa minutiozitate. Ei incearca si vor sa se descurce singuri, nu-si manifesta dorinţa de a fi ajutati. Singurul ajutor necesar vazut de acestia este oferirea de şanse reale si egale.

Autoritatile si institutiile publice, persoanele juridice, firmele private care au peste 50 de angajati, au obligatia de a angaja persoane cu dizabilitati intr-un procent de cel putin 4% din numarul total de angajati.

Intocmit, 

Ana Maria GEORGESCU

Specialist in angajare asistata

Surse:

  1. Legea nr. 47/2006 privind Sistemul National de Asistenta Sociala
  2. Legea nr. 57/1992 privind încadrarea in munca a persoanelor handicapate
  3. Legea nr. 207/2009 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 86/2008 pentru modificarea Legii nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap
  4. Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap
  5. www.anph.ro
15.04.2014

Economia sociala este un concept nou, inca ambiguu, care priveste o strategie a politicii economice si sociale la nivel european

Cui se adreseaza? 

  • Persoanelor cu dizabilitati
  • Somerilor
  • Minoritatilor
  • Familiilor defavorizate
  • Tinerilor proveniti din sistemul de protectie a copilului

Context european

La nivel european, economia sociala reprezinta 10% din totalul intreprinderilor, ceea ce inseamna 2 milioane de structuri, care angajeaza peste 20 de milioane de oameni, cu alte cuvinte 10% din totalul locurilor de munca.

Structurile economiei sociale se bazeaza foarte mult pe implicarea personala a membrilor sai in managementul companiei si prin lipsa scopului de a face profit pentru a-i remunera pe cei ce detin actiuni sau parti sociale.

Datorita specificitatii de a derula afacerile, care asociaza performanta economica cu un puternic spirit democratic si cu solidaritatea membrilor sai, aceste tipuri de afaceri, contribuie la realizarea unor obiective ale comunitatii de care apartin, mai ales in domenii precum: ocuparea fortei de munca, coeziunea sociala, dezvoltare regionala si rurala, protectia mediului, protectia consumatorului, politici de securitate sociala etc.

Mecanismele economiei sociale – intreprinderi de economie sociala

Entitatile economiei sociale sunt intreprinderile – majoritatea sunt fie microintreprinderi, fie IMM-uri – si din acest motiv fac obiectul politicilor pentru intreprinderi ale Comisiei Europene, care au ca scop promovarea intreprinderilor, in general, dar mai ales a IMM-urilor, indiferent de forma lor. Politicile Uniunii Europene in acest domeniu au ca scop crearea unui mediu favorabil pentru intreprinderile ce apartin economiei sociale, pentru ca acestea sa poata creste si prospera alaturi de celalalte tipuri de intreprinderi. In ceea ce priveste entitatile economiei sociale, acestea sunt recunoscute la nivelul politicilor Uniunii Europene ca avand urmatoarele caracteristici:

  • Contribuie la eficientizarea competitivitatii si incurajeaza solidaritatea si coeziunea
  • Scopul lor primar nu este acela de a obtine venituri din capitalul investit. Prin natura lor, acestea sunt create de catre si pentru cei care au nevoi comune.
  • Sunt conduse de catre membrii acesteia in baza regulii “un om, un vot”, având în vedere principiul solidarității.
  • Sunt flexibile si inovative (vin in intampinarea schimbarilor sociale si economice)
  • Se bazeaza pe membri activi si pe implicarea acestora, iar de multe ori chiar pe voluntariate.

Intreprinderile si organizatiile economiei sociale sunt actori economici si sociali prezenti in toate sectoarele societatii, create pentru a indeplini nevoile cetatenilor.

Domeniile economice si sociale in care activeaza intreprinderile de economie sociala

Intreprinderile si organizatiile ce apartin economiei sociale sunt active mai ales in domeniile: securitate sociala, servicii sociale si de sanatate, asigurari, bancar, educatie, servicii locale, cercetare si dezvoltare, turism social, energie, productie industriala si agricola, artizanat, constructii, mediul rezidential si adaposturile cooperative, cultura, sport si activitati de petrecere a timpului liber.

Intreprinderile din economia sociala sunt o parte importanta a modelului social european si joaca un rol important in atingerea obiectivelor politicilor europene, mai cu seama in domenii precum: ocuparea fortei de munca, coeziunea sociala, dezvoltarea spiritului antreprenorial, guvernare, dezvoltare locala etc.,la care contribuie in mod activ.

Economia sociala este prezenta in multe forme, la toate nivelurile, national si european, dar radacinile sunt locale. Din acest punct de vedere, la nivel local economia sociala creaza noi locuri de munca si are capacitatea de a infrunta provocarile de astazi, nu numai prin productia de munca bruta, dar si prin tehnologii noi, care contribuie, de asemenea, la integrarea sociala a grupurilor vulnerabile.

Facand legatura intre domeniile economice si cele sociale, prin stabilirea de parteneriate cu sectorul public, intreprinderile private si sindicatele care au ca scop dezvoltarea locala si coeziunea, economia sociala ajuta afacerile sa-si stabileasca o piata locala intr-o economie globalizata.

Intocmit, 

Ana Maria GEORGESCU

Specialist in angajare asistata

 

 Surse:

  1. www.socialeconomy.eu.org
  1. www.cecop.coop
  1. www.mmuncii.ro
  2. Zamfir, Elena, Politici sociale. Romania in context European, Bucuresti, Editura Alternative, 1995
  3. MMFPS, Raport de cercetare privind economia sociala in Romania din perspectiva europeana comparata, Bucuresti, 2010
26.03.2014

Să faci bine ceea ce faci, să fii productiv, dar să nu stai cu nemiluita la birou, este situaţia ideală pentru orice angajat care vrea să fie bun profesionist, dar să aibă şi propria lui viaţă. Se spune că productivitatea şi creativitatea se hrănesc amândouă din somn, recreere şi exerciţii fizice. Însă pentru asta ne trebuie timp. Iată cum poți să lucrezi mai inteligent, nu mai mult.

Limitează-ţi lista lucrurilor de făcut

Listele ne ajută, însă e bine să notăm doar cele mai importante trei lucruri. Iar lucrurile astea trei e bine să le facem imediat cum ajungem la birou. Ba chiar să începem de acasă. Cu cât le amânăm mai mult, cu atât vor fi şanse să fim ocupaţi mai târziu, să nu mai avem timp sau să uităm de ele, potrivit unui articol de pe Business Insider. Dacă vreţi neapărat o listă mai mare, notaţi sarcinile secundare mai jos. În orice caz, asiguraţi-vă ca le rezolvaţi mai întâi pe cele importante. Nu faceţi liste pe mai multe zile, deoarece aglomeraţia duce la confuzie şi situaţiile se schimbă mai repede decât anticipăm. Şi, oricum, multe dintre acele lucruri nici nu sunt atât de urgente pe cât obişnuim să spunem.

Măsoară rezultatele, nu timpul de lucru

Recent am fost la o prelegere despre cum muncesc românii. Mihai Ghyka, un om cu experienţă corporatistă, povestea că angajaţii români muncesc multe ore, în general mai multe ca în alte ţări, sunt inimoşi, se consumă, dar nu sunt întotdeauna eficienţi. Ce-i drept, mulţi ne plângem că în ziua X am stat la birou până la miezul nopţii, dar uităm că acest aspect nu are neapărat legătură cu numărul de lucruri pe care le-am rezolvat. Trebuie pur şi simplu să notăm ce am făcut, nu cât stăm la o sarcină, iar acesta e un aspect care ţine mult şi de atitudine. Dacă aveţi proiecte mari, poate e mai eficient să le împărţiţi pe sarcini. Reveniţi la lista mai sus amintită, vedeţi ce e mai important şi urmăriţi câte lucruri reuşiţi să rezolvaţi.

Folosiţi-vă de rutină

Dacă nu ştiţi ce să faceţi mai întâi, s-ar putea să amânaţi lucrurile o vreme şi să pierdeţi nişte timp. De pildă, până e gata cafeau, puteţi să verificaţi siteurile preferate, dar când o aveţi deja pe birou, e timpul să va apucaţi de lucru. Sau, de exemplu, va apucaţi de lucru întotdeauna de la fix, nici mai devreme, dar nici mai târziu. Astfel veţi reuşi să nu mai amânaţi până când nu mai aveţi de ales.

Vedeţi ce vă consumă timpul

Una dintre problemele pe care le avem cu toţii la birou este distragerea. Dacă ne construim o rutină de lucru, ar fi bine să începem să măsurăm exact şi ce ne consumă timpul. Poate pirdem prea multă vreme pe reţelele sociale, poate deschidem prea des siteurile de ştiri. Nu ne foloseşte le nimic să fim primii care află o ştire, indiferent cât de importantă e ea. O vom afla oricum mai târziu sau ne va povesti un coleg. Ne putem uita în istoricul brouserului pe care îl folosim dacă chiar vrem să vedem ce ne mănâncă timpul. Sau poate pierdem prea mult timp dimineaţa, atunci când ne alegem hainele pe care vrem să le purtăm. Puteţi face asta seara.

Trebuie să ştii când să te opreşti

Sunt scriitori care preferă să se oprească chiar şi la mijlocul unei fraze, dacă ştiu exact cum vor să o încheie. Astfel devin nerăbdători să se apuce a doua zi de lucru şi evită să se împotmolească. Oricum, dacă rezolvaţi treburile importante de pe listă, celelalte mai pot aştepta, astfel că e bine să nu rămâneţi peste program sau să vă apuce miezul nopţii dacă lucraţi de acasă. În fond, şi mâine trebuie să vă apucaţi de lucru, cu excepţia perioadelor în care vă luaţi concediu. De ce nu vă propuneţi să vă opriţi din lucru după o anumită oră. Poate că funcţionează să vă propuneţi ca după o anumită oră să vă duceţi la vreun eveniment sau să vizitaţi un prieten. Seara puteţi scrie despre reuşitele de peste zi, cum făcea Benjamin Franklin. Sau puneţi o alarmă care să vă oprească din lucru. S-ar putea ca asta să vă motiveze mai mult să nu mai irosiţi timpul în care lucraţi.

07.03.2014

Angajatorii citesc mii de CV-uri pe parcursul carierei lor. La un moment dat, toate par sa semene intre ele – misiunea ta este sa iti creezi un CV deosebit, introdus de o Scrisoare de Intentie eficace.
Un CV, desi contine o lista a tuturor realizarilor tale, nu poate reda aspecte ale personalitatii tale sau pasiunea ta pentru un anumit job. O scrisoare de motivatie este mijlocul perfect prin care poti sa ii prezinti angajatorului mai multe detalii despre tine ca persoana: care sunt realizarile tale, ce ii poti oferi (ce abilitati ai pentru acest job) si prin care poate observa si cum te exprimi. Mai mult decat atat, iti poti formula ideile in paragrafe, nu trebuie punctate schematic.
Multi candidati petrec ore intregi pentru crearea fiecarei sectiuni a unui CV, iar apoi ataseaza acestuia o Scrisoare de Intentie plina de greseli si compusa in graba, fara sa realizeze ca, de fapt, aceasta este la fel de importanta ca si CV-ul.
Incearca sa eviti erorile de ortografie sau de tastare, folosind pentru crearea Scrisorii de Intentie un program editor de texte, ca de exemplu Microsoft Word, care ofera posibilitatea verificarii automate a textului. Este bine sa citesti documentul cu voce tare, dupa ce ai terminat, pentru a depista eventualele greseli omise. Dupa ce ai verificat de cel putin doua ori Scrisoarea, o poti atasa CV-ului tau si apoi trimite.
In continuare, iata modalitatile de rezolvare a altor greseli des intalnite in Scrisorile de Intentie.
Nu uita sa mentionezi denumirea jobului
Una din primele fraze ale Scrisorii de Intentie, dupa ce, bineinteles, ai salutat persoana careia ii este destinata, trebuie sa contina denumirea jobului la care vrei sa te inscrii. Daca in anuntul cu jobul respectiv era mentionat si un cod pentru acesta, include si numarul respectiv. Este o idee buna sa mentionezi si sursa de la care ai aflat despre acest job disponibil.
Iata motivul pentru care trebuie sa mentionezi toate aceste amanunte: angajatorii trebuie sa gestioneze toate anunturile de joburi ale companiei lor, si nu vor putea ghici la care dintre ele te referi sau la care doresti sa te inscrii. De asemenea, prin mentionarea acestor simple amanunte, poti castiga angajatorul, deoarece ii usurezi munca si va fi mai receptiv atunci cand iti va citi CV-ul.
Pericolul crearii unei Scrisori de Intentie impersonale
Este o mare greseala sa trimiti aceeasi Scrisoare de Intentie fiecarui angajator, schimband doar numele persoanei careia ii este adresata.
Ideea de baza a unei Scrisori de Intentie este de a parea personala. O Scrisoare de Intentie de succes trebuie personalizata in functie de caracteristicile companiei careia ii este destinata. Mentioneaza eventuale evenimente recente sau proiecte ale companiei sau dovedeste-le ca ai cateva cunostinte despre realizarile anterioare ale firmei – toate acestea vor demonstra faptul ca esti interesat de a te alatura echipei respective, ca esti interesat de job, prin faptul ca ai facut cercetari despre companie, inainte de a i te adresa.
Nu repeta ideile din CV
Multi candidati fac aceasta greseala, copiind practic toate informatiile din CV si incluzandu-le in Scrisoarea de Intentie – este o pierdere de timp si probabil o pierdere a sansei de a fi ales pentru job. Scrisoarea de Intentie trebuie sa ofere ceea ce nu poate oferi CV-ul – de exemplu, contributia si realizarile tale profesionale in cadrul ultimului loc de munca sau cum ai rezolvat situatii dificile.
Ideea este ca angajatorul are deja CV-ul tau – Scrisoarea de Intentie nu trebuie sa il repete, ci sa exprime ceva nou.
Ce poti face pentru mine?
Motivele pentru care isi doresc job-ul respectiv, mentionate de candidati in Scrisoarea de Intentie, sunt de cele mai multe ori formulate astfel:
• „Am nevoie de bani”
• „Mi se pare destul de interesant acest post”
• „De mic copil imi doream sa lucrez pentru aceasta companie”
• „Am nevoie de experienta in acest domeniu”
• „Un job in cadrul companiei dvs. mi-ar ajuta in cariera, doarece sunteti cei mai buni in acest domeniu”
Iata ultimele stiri: companiile nu prea sunt interesate de nevoile tale. Nu te angajeaza pentru a-ti imbunatati viata sau pentru a-ti asigura un venit – te angajeaza pentru ca au nevoie de tine.
Acest lucru inseamna ca Scrisoarea de Intentie trebuie sa se bazeze pe nevoile companiei si cum poti tu sa ii ajuti, nu pe modul in care poate compania sa te ajute.
Pentru un bun inceput, verifica informatiile din anuntul jobului, cu privire la cerintele acestuia, iar apoi, in Scrisoarea de Intentie, discuta punctual aceste cerinte si, in special, care sunt competentele tale pentru a le face fata. In acest fel, ii vei convinge ca au nevoie de tine pentru jobul respectiv.
Un ultim sfat: incearca sa descrii cum poti contribui la reusitele companiei, pastrand o nota increzatoare si modesta in acelasi timp. Da dovada de entuziasm si de o atitudine pozitiva, si vei crea o Scrisoare de Intentie de succes.

10.02.2014

Constănţenii care îşi caută un loc de muncă au la dispoziţie, săptămâna aceasta, 80 de posturi în întreg judeţul.

Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Constanţa anunţă că oferta include joburi în diferite domenii, atât pentru persoanele care cunosc o meserie, cât şi pentru cele cu studii medii. Cele mai puţine locuri de muncă sunt pentru persoanele cu studii superioare.

Astfel, firmele din judeţul Constanţa propun 5 posturi de sudor cu arc electric cu electrod fuzibil în mediu de gaz protector, 9 posturi sudori, 1 post de amanetar, 1 post de inginer electroenergetică, 1 post de sablator, 1 post de patiser, 10 posturi de lăcătuş mecanic, 1 şef secţie inventar, 1 post de inginer pentru nave, 1 post de inginer pentru sistem informatică, 1 post de tehnician decorator, 20 de posturi de operatori tăiere, 22 de posturi pentru asistent personal al persoanelor cu handicap grav, 1 post de brutar, 2 posturi agent de securitate, 1 vânzător, 2 lăcătuş mecanic, 1 guvernantă.

In strainatate exista peste 500 de locuri de munca disponibile.

În Danemarca, de exemplu, sunt disponibile 135 de locuri de muncă pentru agricultori, în timp ce, în Irlanda, sunt 23 de posturi de asistente medicale. În Olanda, sunt 20 de posturi de măcelar tranşator vită, cu un salariu de la 9,87 până la 10,3 euro pe oră, iar în Germania sunt disponibile

129 de locuri de muncă pentru bucătari, lucrători cu produse de cauciuc şi plastic, personal de servire clienţi în cafenea, vopsitori, tâmplari, instalatori, mecanici, lucrători în depozit, mecanici construcţii metalice şi însoţitori – îngrijitori bătrâni.

Persoanele interesate se pot adresa AJOFM Constanţa, la sediul de pe strada Lacului nr. 14, telefon 0241/481.537 sau 0241/481.553.

Sursa: CugetLiber

16.12.2013

Consultanta, training si programe generale despre abilitatile necesare pentru prezentari, comunicarea in afaceri, si comunicarea pentru femei.

Obtine ceea ce iti doresti, cand doresti, si cum doresti

Ti s-a intamplat vreodata sa rogi pe cineva sa duca la indeplinire o sarcina, dar acest lucru sa nu se intample conform cu asteptarile tale? Sau ai stabilit vreodata sa te intalnesti cu mai multe persoane la un eveniment de amploare, dar nu ai reusit sa dai de ele atunci cand ai ajuns acolo? Ai probleme cu conducerea personalului sau cu delegarea responsabilitatilor pentru ca nimeni nu-ti indeplineste solicitarile?

Provocarile privind delegarea responsabilitatilor, locurile de sedinta si indeplinirea unor sarcini indica de obicei o problema de comunicare. Exista doua aspecte care pot influenta foarte mult comunicarea: specificarea exacta a solicitarilor si cuantificarea. Daca vei invata sa fi eficace in privinta acestor doua aspecte iti poti micsora considerabil problemele de comunicare.

Specifica cu exactitate solicitarile si obtine ceea ce doresti cand doresti

Comunicarea neclara sau ambigua poate duce la probleme foarte grave. Termeni sau fraze de genul “cateva”, “unele”, “mai tarziu” sau “imediat” pot duce la neintelegeri si la o comunicare defectuoasa.

Probabil ca si tu ai o serie de cuvinte vagi pe care le folosesti pentru a nu fi prea exact. Aceste cuvinte merg foarte bine in situatii cand specificarile nu sunt necesare, ca de exemplu atunci cand ii spui unei colege de serviciu ca tocmai lucrezi la un proiect si ca va intalniti in sala de mese, “intr-un minut”. Bineinteles ca orcine isi poate da seama ca nu te-ai referit la exact 60 de secunde. Inseamna ca vei aparea imediat. Dar ce inseamna “imediat”? Pentru anumite persoane poate insemna 15 minute. Pentru altii “imediat” poate sa insemne doar trei minute. Cuvintele vagi au de multe ori semnificatii diferite pentru persoane diferite, deoarece cuvantul este interpretat in functie de vederile personale ale interlocutorului.

Daca ii spui unei persoane cu experienta in discursuri sa se astepte la un public mare, s-ar putea sa se gandeasca la doua mii de oameni intr-un amfiteatru. O persoana fara experienta in discursuri s-ar putea gandi la un public de 35 de persoane daca i s-ar spune acelasi lucru.

Daca le vei spune participantilor sa soseasca “in jur de ora 17″ acestia pot veni oricand in intervalul dintre 16:30 si 19:30. (Unele din rudele mele considera ca au ajuns la timp daca vin in ziua potrivita!)

Se stabileste termenul limita de predare a unui proiect “pe la sfarsitul saptamanii.” Acest lucru inseamna ca proiectul trebuie sa fie gata pana vineri la ora 9 dimineata sau pana vineri la ora 17 dupa-amiaza?

Incearca sa specifici exact ce doresti si la ce te referi si vei avea mai mult succes in comunicarea cu ceilalti.

Utilizeaza masuri exacte si obtine ceea ce doresti cum doresti

Este dificil sa masori totul, desi multe lucruri pot fi masurate sau li se poate asocia un numar. Incearca sa utilizezi termeni masurabili pentru a crea o “valoare”, mai ales atunci cand discuti de aspecte imateriale. Sa urmarim cateva exemple.

Intr-un CV, unul dintre candidatii la slujba respectiva enumera urmatoarele responsabilitati pe care le-a avut in slujba anterioara:

- Am tinut contabilitatea
- M-am ocupat de conturile clientilor
- Am creat un nou sistem de lucru cu dosarele

Pentru a oferi o valoare mai concreta acestor aspecte, candidata trebuie sa-si masoare realizarile si sa le acorde atentia meritata. O enumerare mai eficace ar fi urmatoarea:

- Am tinut contabilitatea unor conturi cu un total de 1,5 milioane $
- M-am ocupat de 125-140 de conturi ale clientilor anual
- Am creat un sistem de lucru cu dosarele care scutea 15 ore de munca manuala in fiecare saptamana

Mult mai bine, nu-i asa?

Atunci cand vorbesti in termeni masurabili, exista o sansa mai buna ca oamenii sa inteleaga valoarea aspectelor pe care le discuti. Masuratorile sunt eficace mai ales atunci cand te ocupi de marketing, ceri o marire de salariu, compui un CV, sau dezbati o problema.

Masuratorile sunt deosebit de eficace in vanzari si in marketing. Daca poti masura beneficiul pe care potentialul tau client il poate castiga daca iti cumpara produsul sau serviciul, sau pierderea obtinuta daca nu il va cumpara, vei avea mai mult succes.

Daca potentialul client intelege si masoara problema, va avea o intelegere mai larga asupra ei. Mai degraba decat sa te gandesti ca exista “o problema cu moralul angajatilor”, incearca sa-l ajuti pe client sa masoare problema in cifre.

Determina-l pe potentialul client sa iti spuna ca timpul mediu petrecut de un angajat in companie este de 16 luni. Statisticile arata ca firma plateste in jur de 3.500 $ pentru fiecare angajat pentru training, uniforma si dotari standard. Pe parcursul training-ului angajatul primeste salariu, dar nu este inca productiv. Salariul mediu pentru un angajat este de 2.500 $ pe luna si dureaza doua luni sa pregatesti un angajat nou; ceea ce costa compania 5.000 $ pentru salarii pe perioada training-ului. In fiecare an trebuie sa fie angajate in jur de 25 de persoane noi. Prin urmare, compania plateste 212.500 $ anual pentru a-i pregatii pe noii angajati.

Daca varianta ta privind schimbarea angajatilor costa mai putin de 212.500 $, clientul ar trebui sa fie nebun sa nu te angajeze, nu-i asa?

Lasa cifrele sa vanda in locul tau. Cifrele sunt concrete si se refera la cantitati.

Deci, specificand cu exactitate si masurand totul vei incepe sa obtii ceea ce doresti, atunci cand doresti si cum iti doresti din ce in ce mai des. Vei deveni un manager, lider, negociator mai bun si vei comunica mai bine per ansamblu. Acum pune in aplicare noile tale abilitati de comunicare.

11.11.2013

Vrei să-ţi porneşti propria afacere? Aceste linii directoare iţi vor fi utile In recunoaşterea oportunităţilor care ţi se deschid şi atingerea obiectivelor tale.

  • Alegerea afacerii potrivite ŢIE

Citesc mailuri in care tineri intreprinzători intreabă: “Dispun de suma X, in ce afacere mă sfătuiţi să investesc?“Pentru a identifica tipul de afacere care ţi se potriveşte, incepe cu ceea ce ştii. Dacă ai petrecut ultimii 4 ani invăţand despre contabilitate sau hobby-ul tău este construirea unor trenuleţe de lemn, de ce nu iei in vedere respectiva experienţă pe care o ai şi să o transformi intr-o afacere de succes? Priveşte in jurul tău: există nevoi pe care TU le-ai putea satisface? Sunt lucruri pe care TU le-ai putea face mai bine? Dacă e aşa, atunci poate tocmai eşti pe punctul de a pune bazele unei afaceri profitabile.

  • Fă ceea ce iţi place, ceea ce iubeşti, ceea ce te pasionează

Este vital să incepi o afacere care iţi face placere să o conduci. Mulţi oameni incep afaceri urmărind un gand obsesiv: “SĂ MĂ IMBOGĂŢESC”. Atunci cand am pus bazele RRVBIUM hr, iniţial şi eu mă gandeam să scot profit cat mai repede, sau cu alte cuvinte “să mă ibogăţesc”. Mi-am dat seama insa că lucrul la care mă pricep cel mai bine şi pe care il fac cu plăcere este lucrul cu oamenii. Să porneşti afacerea ta, presupune mult sacrificiu dar si multe impliniri pentru că ceea ce faci -faci cu pasiune. Cand mai am cate un moment de respiro si privesc in urma, imi dau seama cat de inspirata a fost alegerea mea de a nu-mi deschide un magazin it de exemplu sau un atelier auto. Imagineaza-ti ca lucrezi intr-un loc pe care il urasti dar esti platit regeste. Asa e si cu afacerea ta, atunci cand nu-ti place ce faci, in loc sa fie o recompensa, e o pedeapsa.

  • Nu trebuie să reinventezi roata, dar poţi să o faci mai bună

Din discutiile cu diferiti prieteni am desprins o idee: pentru a incepe o afacere trebuie sa ai o idee noua, de succes. Parerea mea personala, verificata in practica, este ca o afacere nu se naste din inovatie, ci din necesitate. Cum am spus mai devreme, priveste in jur, sunt lucruri pe care tu le-ai putea imbunatati? Sunt nevoi carora le-ai putea raspunde? Sunt lucruri de care altii au nevoie iar tu le-ai putea realiza?

  • Concentrează-te pe un serviciu sau produs

Imi vine in minte o intamplare. Terminasem facultatea şi am mers in vizită la nişte prieteni. Acolo am intalnit un domn care s-a arătat interesat de subsemnatul, in momentul in care am spus că obiectivul meu profesional este o carieră in resurse umane. După mai multe discuţii, tratative, negocieri, mi-a dat o carte de vizită şi mi-a spus să-l sun in cateva zile ca să stabilim o intalnire. Eram bucuros. Apoi am studiat cartea de vizita. Pe un carton alb, plastifiat, scria: recrutare & selectie, comert en-gros, materiale de constructii. Mesajul pe care mi-l transmitea era vreau “sa fac bani si fac de toate” multi antreprenori incearca sa ofere totul, la toata lumea. In cazul acesta, calitatea produsului cam are de suferit, mai ales daca este o firma la inceput de drum.

O intrebare pentru tine: personal, ai pune un gradinar sa-ti angajeze directorul administrativ? Cred ca ai prins ideea. Concentreaza-te pe o nisa si incearca sa ajungi expert in ceea ce faci!

In situatia in care te gandesti la o franciza, studiaza cu atentie contractul. Sunt tot felul de clauze care pot sa nu te avantajeze. Vorbeste cu alti patroni care au luat franciza respectiva. Sunt multumiti?

  • Tu cu ce eşti diferit de competiţie?

Dacă piaţa locală de afaceri este saturată cu firme care fac cam ceea ce faci tu, şansele de eşec sunt destul de mari. Este necesar să faci ceva diferit pentru a te diferenţia de mulţime. Iţi voi da un exemplu: ia o foaie de hartie şi un creion. Acum desenează multe cerculeţe, pană umpli foaia. Ceea ce obţii reprezintă piaţa locală de afaceri. Acum umple un cerculeţ şi transformă-l intr-o bulină neagră. Asta eşti tu cu un produs diferit. Priveşte foaia. Ce iţi atrage atenţia?

  • Graba strică treaba

Gandeşte-te la a incepe o afacere ca la un serviciu part-time in timp ce ai job-ul curent. Mai mult de atat, vorbeşte cu toţi cei pe care ii cunoşti. Vorbeşte despre produsul pe care il vei oferii. Cere păreri. Ar plăti pentru ceea ce tu oferi?

Sursa: eJobs

 

05.11.2013

Numar total oferte : 48 Total locuri vacante : 234

Ocupatia

Nr. posturi

Tip contract

croitor

2

Contract de munca pe perioada nedeterminata cu norma intreaga

instalator apa, canal

1

Contract de munca pe perioada nedeterminata cu norma intreaga

vanzator

1

Contract de munca pe perioada nedeterminata cu norma intreaga

casier

1

Contract de munca pe perioada nedeterminata cu norma intreaga

lucrator comercial

1

Contract de munca pe perioada nedeterminata cu norma intreaga

asistent medical generalist

1

Contract de munca pe perioada nedeterminata cu norma intreaga

femeie de serviciu

2

Contract de munca pe perioada nedeterminata cu norma intreaga

ambalator manual

10

Contract de munca pe perioada nedeterminata cu norma intreaga

consilier inginer constructii

1

Contract de munca pe perioada nedeterminata cu norma intreaga

agent de vanzari

8

Contract de munca pe perioada nedeterminata cu norma intreaga

sapator manual

1

Contract de munca pe perioada nedeterminata cu norma intreaga

vanzator

2

Contract de munca pe perioada determinata cu norma intreaga

confectioner-montator tamplarie din aluminiu si mase plastice cu geam termoizolator

5

Contract de munca pe perioada nedeterminata cu norma intreaga

patiser

1

Contract de munca pe perioada nedeterminata cu norma intreaga

lucrator comercial

3

Contract de munca pe perioada nedeterminata cu norma intreaga

profesor in invatamantul gimnazial

1

Contract de munca pe perioada nedeterminata cu norma intreaga

sudor

1

Contract de munca pe perioada determinata cu norma intreaga

masinist la masini pentru terasamente (ifronist)

10

Contract de munca pe perioada determinata cu norma intreaga

designer pagini web (studii medii)

3

Contract de munca pe perioada nedeterminata cu norma intreaga

brutar

10

Contract de munca pe perioada nedeterminata cu norma intreaga

ambalator manual

10

Contract de munca pe perioada determinata cu norma intreaga

sudor

2

Contract de munca pe perioada nedeterminata cu norma intreaga

muncitor necalificat la intretinerea de drumuri, sosele, poduri, baraje

50

Contract de munca pe perioada nedeterminata cu norma intreaga

lucrator pentru salubrizare

16

Contract de munca pe perioada nedeterminata cu norma intreaga

analist

1

Contract de munca pe perioada nedeterminata cu norma intreaga

agent de securitate

2

Contract de munca pe perioada nedeterminata cu norma intreaga

asistent medical generalist

1

Contract de munca pe perioada nedeterminata cu norma intreaga

dulgher (exclusiv restaurator)

1

Contract de munca pe perioada nedeterminata cu norma intreaga

referent comert exterior

1

Contract de munca pe perioada nedeterminata cu norma intreaga

asistent personal al persoanei cu handicap grav

1

Contract de munca pe perioada determinata cu norma intreaga

ingrijitoare la unitati de ocrotire sociala si sanitara

1

Contract de munca pe perioada nedeterminata cu norma intreaga

lacatus mecanic

2

Contract de munca pe perioada nedeterminata cu norma intreaga

muncitor necalificat la asamblarea, montarea pieselor

3

Contract de munca pe perioada nedeterminata cu norma intreaga

cofetar

2

Contract de munca pe perioada determinata cu norma intreaga

cofetar

1

Contract de munca pe perioada nedeterminata cu norma intreaga

sofer autocamion/masina de mare tonaj

10

Contract de munca pe perioada determinata cu norma intreaga

programator de sistem informatic

1

Contract de munca pe perioada nedeterminata cu norma intreaga

muncitor necalificat la ambalarea produselor solide si semisolide

10

Contract de munca pe perioada nedeterminata cu norma intreaga

lucrator pentru salubrizare spatii verzi

17

Contract de munca pe perioada nedeterminata cu norma intreaga

referent statistician

1

Contract de munca pe perioada nedeterminata cu norma intreaga

betonist

1

Contract de munca pe perioada nedeterminata cu norma intreaga

operator la masina de laminat

3

Contract de munca pe perioada nedeterminata cu norma intreaga

tehnician echipamente de calcul si retele

1

Contract de munca pe perioada nedeterminata cu norma intreaga

lucrator pentru salubrizare cai publice

17

Contract de munca pe perioada nedeterminata cu norma intreaga

statistician

1

Contract de munca pe perioada nedeterminata cu norma intreaga

muncitor necalificat la demolarea cladirilor, captuseli zidarie, placi mozaic, faianta, gresie, parchet

8

Contract de munca pe perioada nedeterminata cu norma intreaga

grafician calculator (studii medii)

3

Contract de munca pe perioada nedeterminata cu norma intreaga

lacatus-montator

2

Contract de munca pe perioada nedeterminata cu norma intreaga

Sursa: http://www.anofm.ro/locuri-de-munca-vacante-zilnice

24.10.2013

Potrivit datelor rezultate din declaratiile agentilor economici privind locurile de munca vacante, in evidentele Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM) sunt inregistrate 12.842 locuri de munca, in data de 24 octombrie 2013.

Situatia locurilor de munca vacante, in fiecare judet:

Cluj – 1813, Bucuresti – 1378, Iasi – 724, Arges – 587, Brasov – 553, Dolj – 550, Neamt – 412, Timis – 401, Sibiu – 400, Hunedoara – 388, Vaslui – 383, Satu-Mare – 371, Olt – 324, Bistrita-Nasaud – 290, Constanta – 286, Harghita – 274, Mures – 270, Arad – 263, Vâlcea – 260, Prahova – 242, Bihor – 232, Ilfov – 232, Buzau – 228, Calarasi – 208, Vrancea – 172, Dâmbovita – 168, Maramures – 166, Covasna – 155, Alba – 123, Giurgiu – 121, Teleorman – 114, Tulcea – 114, Braila – 104, Gorj – 85, Bacau – 80, Botosani – 75, Ialomita – 75, Galati – 59, Salaj – 52, Mehedinti – 43, Suceava – 42, Caras-Severin – 25
La nivel national, pentru persoanele cu studii superioare sunt oferite 1092 locuri de munca, dupa cum urmeaza: 92- programator, 60- inginer mecanic, 28- consilier/expert/inspector/referent/economist in economie generala, 25 –manager, 23 -inginer constructii civile, industriale si agricole, 22 -inginer de sistem software, 22- proiectant inginer mecanic, 22 -sef departament marfuri alimentare/nealimentare, 17- agent de vânzari, 16- formator etc.
Pentru persoanele cu studii medii, profesionale si lucratori necalificati sunt disponibile 11750 locuri de munca, dintre care: 1230- confectioner-asamblor articole din textile, 770- muncitor necalificat in industria confectiilor, 547- operator confectioner industrial imbracaminte din tesaturi, tricotaje, materiale sintetice, 422- muncitor necalificat la asamblarea, montarea pieselor, 324- agent de securitate, 312- lucrator comercial, 284 -sofer autocamion/masina de mare tonaj, 258- agent de vânzari, 251- vânzator, 247-casier etc.

Persoanele interesate sa ocupe un loc de munca se pot adresa agentiilor teritoriale pentru ocuparea fortei de munca de domiciliu sau de resedinta sau pot accesa adresa de internet http://lmv.anofm.ro/index_lmv.php, unde pot vizualiza locurile de munca vacante oferite in fiecare judet, pe meserii, precum si persoanele de contact carora le pot solicita informatii suplimentare.

Sursa: www.ziuaconstanta.ro

18.09.2013

Rata somajului in forma ajustata sezonier a fost estimata la 7,5% in luna septembrie a acestui an, aflandu-se la acelasi nivel cu luna anterioara si in crestere cu 0,6 puncte procentuale fata de nivelul inregistrat in luna septembrie a anului trecut, se arata intr-un comunicat al Institutului National de Statistica (INS).

Numarul somerilor (in varsta de 15-74 ani) estimat pentru luna septembrie din anul curent este de 747.000 persoane, in crestere atat fata de luna precedenta (744.000 persoane), cat si fata de aceeasi luna din anul precedent (691.000 persoane).

“Pe sexe, rata somajului pentru barbati o depaseste cu 1,7 puncte procentuale pe cea a femeilor (valorile respective fiind 8,3% in cazul persoanelor de sex masculin si 6,6% in cazul celor de sex feminin). Pentru persoanele adulte (25-74 ani), rata somajului a fost estimata la 6,2% pentru septembrie (6,8% in cazul barbatilor si 5,4% in cel al femeilor)”, se arata in document.

Potrivit acestuia, numarul somerilor in varsta de 25-74 ani reprezinta 75,7% din numarul total al somerilor estimat pentru luna septembrie.

Indicatorii statistici estimati pentru septembrie sunt calculati in baza metodologiei internationale (BIM), iar informatiile provin din ancheta asupra fortei de munca in gospodarii, precizeaza INS. Rata somajului si numarul somerilor sunt diseminate lunar de INS cu titlul de “date provizorii” si fac obiectul reviziilor trimestriale, pe masura ce noi informatii devin disponibile.

Sursa: www.business24.ro

30.08.2013

Şomerii constănţeni care doresc să se reprofileze pentru a-şi găsi mai uşor de lucru nu au foarte multe variante. Există destule firme care fac cursuri de recalificare, dar acestea sunt destul de costisitoare. Fără plată, şomerii pot apela la Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă. Această instituţie organizează lunar cursuri de formare profesională sau recalificare. Oferta nu este însă una vastă, iar mărturie stau locurile disponibile pentru cursurile din luna noiembrie.

Conform datelor oferite de instituţia mai sus menţionată, la Constanţa, în luna noiembrie, se vor face cursuri de recalificare pe funcţiile de maseur şi contabil. Fiecare serie de cursanţi are 25 de locuri, iar pentru contabili se vor forma două clase. În total vor fi aşadar 75 de locuri pentru recalificare în cele două meserii.

De menţionat este şi faptul că fiecare curs durează o lună de zile, iar pentru cel de contabili aplicanţii trebuie să fi terminat liceul. Pentru cursul de maseur sunt suficiente zece clase.

La nivelul întregii ţări, Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă prognozează derularea, în luna noiembrie, a 142 programe de formare profesională pentru un număr de 2.892 persoane, care beneficiază, conform legii, de servicii de formare profesională gratuite, organizate de agenţiile judeţene pentru ocuparea forţei de muncă.

Sursa: www.observator.ro

15.07.2013

AJOFM a dat deja 29 de avertismente firmelor constănţene pentru nedeclararea joburilor libere

În cel mai scurt timp, reprezentanţii instituţiei vor merge din nou în control şi vor da direct amenzi, care sar de 4.000 de lei

La Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă din Constanţa (AJOFM) sunt vacante, săptămâna aceasta, doar 165 de locuri de muncă. Un număr infim pe lângă Cluj, spre exemplu, care are pe ofertă 1.748 de posturi. Reprezentanţii AJOFM spun că vina este a agenţilor economici, care pur şi simplu nu vor să declare posturile vacante, în ciuda faptului că riscă o amendă de peste patru mii de lei. Totodată, aceştia spun că nu se poate compara Constanţa cu judeţul din Ardeal, care beneficiază de foarte multe investiţii şi aşa se face că numărul locurilor de muncă este, acolo, mult mai mare.

Revenind la Constanţa, trebuie spus că, deşi au obligativitatea de a declara posturile vacante, doar 43 dintre firmele de pe litoral au anunţat ce locuri au disponibile pentru angajare. AJOFM a început deja controalele şi în ultima vreme a dat 29 de avertismente firmelor din cele mai diverse domenii.

„Noi am făcut o campanie de informare în rândul agenţilor constănţeni şi le-am spus exact ce anume trebuie să facă. Trebuie să îi forţăm însă pentru că nu se poate, pur şi simplu nu vor să declare posturile vacante. Dacă nu vor, să fie sănătoşi, noi de săptămâna viitoare pornim din nou la control şi trebuie să vă spun că amenda pentru locurile nedeclarate este de 4000-5000 de lei”, spune directorul executiv adjunct al AJOFM Constanţa, Gheorghe Buşu despre problema declarării locurilor de muncă.

Ultima săptămână fără amenzi

Dacă până acum firmele au scăpat doar cu avertismente, de săptămâna viitoare inspectori ai AJOFM vor pleca la control cu chitanţierul după ei. Procesul este condiţionat însă de autoritatea centrală care trebuie să emită nişte legitimaţii în baza cărora angajaţii AJOFM pot controla şi amenda firmele.

„Am făcut un plan de urmărire, în colaborare cu colegii de la Inspectoratul Teritorial de Muncă pentru a vedea exact cine anume angajează, ce posturi mai sunt, deoarece noi lucrăm în colaborare. Am dat mai multe avertismente, mai exact 29, dar nici aşa nu s-au schimbat datele problemei. Am demarat acum procedura pentru a primi legitimaţiile necesare de la ANPC pentru a merge şi a fi apţi din punct de vedere legal să amendăm acele firme care nu declară locurile vacante. Avem nevoie de aceste legitimaţii pentru corpul de control deoarece la procesul verbal de constatare al abateri avem nevoie de cel puţin doi reprezentanţi”, ne-a mai explicat Gheorghe Buşu.

Alternativa virtuală nu disculpă

Pentru multe firme, oferta AJOFM este nesemnificativă şi o ignoră chiar dacă prin lege sunt obligate să îşi declare posturile. Aceste firme preferă să îşi posteze locurile vacante în lumea virtuală. Site-urile de profil au înflorit, iar cei care caută un loc de muncă preferă această variantă. Nu este mai puţin adevărat că şi AJOFM are afişate posturile vacante sau cursurile de calificare pe internet, pe propriul site, iar Agenţia Naţională actualizează zilnic ofertele la nivel naţional.

Firmele trebuie să ştie totuşi că postarea locurilor vacante pe diferite site-uri nu le scuteşte de plata amenzilor pentru nedeclararea posturilor la AJOFM.

Sursa: www.observator.ro

25.06.2013

Şomerii constănţeni îşi pot alege locuri de muncă din 37 de oferte care însumează 166 de posturi

La începutul fiecărei săptămâni, Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) reactualizează lista ofertelor de locuri de muncă disponibile. Agenţia a prezentat, ieri, o listă cu 37 de oferte, acestea însumând 166 de posturi.

În topul ofertelor se află agricultura. Nu mai puţin de 38 de locuri sunt vacante în oferta AJOFM, toate aceste posturi fiind pentru muncitori necalificaţi. De asemenea, sudorii sunt şi ei la mare căutare. 30 de posturi sunt gata de ocupare, acelaşi număr regăsindu-se şi în dreptul funcţiei de lăcătuş construcţii metalice şi navale. Cu excepţia posturilor din agricultură, unde perioada contractuală este determinată, celelalte două poziţii sunt pentru contracte în regim permanent cu normă întreagă.

Interesant este că pe această listă se regăsesc şi posturi pentru care alteori se organizează concursuri, iar acum nici măcar nu se cere experienţă. Este vorba de un post de profesor în învăţământul gimnazial, pe perioadă nedeterminată şi cu normă întreagă şi, aşa cum spuneam, nu se cere experienţă. Alta este situaţia în cazul postului de asistent medical generalist disponibil prin agenţia constănţeană. Pentru acesta se cere peste cinci ani de experienţă în domeniu.

La capitolul meserii mai puţin întâlnite regăsim ghid pentru obiectiv cultural, cererea fiind de două posturi. Multe dintre locuri sunt însă axate pe turism. Cererea în acest domeniu este una diversă. Sunt posturi atât pentru recepţioner, cât şi pentru cameristă şi chiar manager în activitatea de turism.

Aşa cum notam mai sus, nu mai puţin de 37 de meserii în cele mai diverse domenii de activitate şi pentru mai toate categoriile de studii sau experienţă se găsesc în oferta săptămânală a AJOFM. Lista completă se găseşte pe site-ul anofm.ro la secţiunea locuri de muncă/Constanţa. Cei interesaţi pot găsi acolo şi datele de contact pentru fiecare post în parte.

Sursa : www.observator.ro – 25.06.2013

03.06.2013

Numărul posturilor vacante oferite de către agenţi economici prin intermediul Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă (A.J.O.F.M.) din Constanţa a ajuns, în această săptămână, la aproape 900 de posturi. Potrivit conducerii instituţiei, acesta a crescut cu aproape 200 faţă de săptămâna trecută. Cele mai multe posturi de muncă libere sunt în turism, alimentaţie publică şi construcţii. Angajatorii constănţeni au nevoie, printre altele, de un interpret, un lucrător pentru amenajarea terenurilor sportive, de şapte agenţi de asigurări, de 22 de consilieri financiari-bancari. De asemenea, în continuare se caută ospătari, bucătari, cameriste, patiseri, recepţioneri, lăcătuşi, tâmplari, dar şi 100 de muncitori necalificaţi în agricultură.

Persoanele interesate se pot adresa AJOFM Constanţa, strada Lacului nr. 14, telefon 0241/481.537.

Sursa: www.observator.ro

16.05.2013

Potrivit datelor rezultate din declaraţiile agenţilor economici privind locurile de muncă vacante, în evidenţele Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM) sunt înregistrate 11.171 locuri de muncă, în perioada 16 – 22 mai 2013.

Situaţia locurilor de muncă vacante, în fiecare judeţ:

Cluj- 1890, municipiul Bucureşti- 723, Constanţa- 661, Dolj- 568, Iaşi- 553, Hunedoara- 480, Timiş- 425, Satu Mare- 386, Arad- 339, Prahova-322, Argeş- 321, Sibiu- 301, Călăraşi- 296, Neamţ- 294, Brăila- 272, Harghita- 258, Bistriţa-Năsăud- 237, Vâlcea- 229, Braşov- 212, Vaslui- 205, Bihor- 204, Olt- 185, Teleorman- 171, Ilfov – 162, Buzău- 152, Giurgiu- 135, Tulcea- 131, Gorj- 125, Maramureş- 116, Covasna- 102, Alba- 97, Dâmboviţa- 96, Botoşani- 89, Mureş- 85, Vrancea- 85, Ialomiţa- 67, Sălaj- 59, Caraş-Severin- 54, Galaţi- 43, Mehedinţi- 18, Suceava- 13, Bacău-10 locuri de muncă.

La nivel naţional, pentru persoanele cu studii superioare sunt oferite 867 locuri de muncă, după cum urmează: ingineri şi subingineri: (inginer mecanic- 33, inginer producţie- 22, inginer instalaţii pentru construcţii- 21, inginer nave-20 etc.), programator- 74, asistent medical generalist- 38, consilier vânzări asigurări- 31, consilier financiar-bancar- 27, expert geolog-21, inspector asigurări-19, specialist în domeniul calităţii-12 etc.

Pentru studii medii, profesionale şi lucrători necalificaţi sunt disponibile 10.304 locuri de muncă, dintre care:

-confecţioner-asamblor articole din textile – 918;

-muncitor necalificat în industria confecţiilor- 729;

-operator confecţioner industrial îmbrăcăminte din ţesături, tricotaje, materiale sintetice – 551;

-şofer autocaminon/maşină de mare tonaj- 282;

-ospătar (chelner)- 271;

-vânzător-226;

-lucrător commercial- 203;

-casier-201;

-manipulant mărfuri-197;

-sudor-177 etc.

Persoanele interesate să ocupe un loc de muncă se pot adresa agenţiilor teritoriale pentru ocuparea forţei de muncă de domiciliu sau de reşedinţă sau pot accesa adresa de internet http://lmv.anofm.ro/index_lmv.php , unde pot vizualiza locurile de muncă vacante oferite în fiecare judeţ, pe meserii, precum şi persoanele de contact cărora le pot solicita informaţii suplimentare.

Sursa: www.observator.ro – 16.05.2013

28.01.2013

Judeţul Constanţa a urcat pe locul şase în ce priveşte locurile de muncă vacante la nivelul ţării. Potrivit reprezentanţilor Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă din Constanţa, numărul posturilor libere ajunge la 310 în prezent, iar cele mai multe rămân pentru cei cu studii medii, profesionale şi lucrători necalificaţi.

Agenţii economici constănţeni sunt în căutare de sudori şi oferă 132 de posturi vacante doar pentru această meserie. De asemenea, mai au nevoie de peste 80 de lăcătuşi construcţii metalice şi navale, 23 de operatori calculator electronic şi reţele. Angajatorii constănţenii mai organizează concurs pentru ocuparea unui post de inginer de cercetare şi horticultură, un inginer de nave, un medic de medicină generală şi trei medici specialişti.

Persoanele interesate se pot adresa AJOFM Constanţa, strada Lacului nr. 14, telefon 0241/481.537.

Sursa: www.observator.ro

21.01.2013

Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Constanţa anunţă că, săptămâna
aceasta, sunt disponibile 294 locuri de muncă. Este vorba despre ingineri, sudori, dar şi operatori
calculator.
Sunt disponibile câte 1 post de conducător întreprindere mica – patron (girant) în comerţ, 1
post de inginer de cercetare în horticultură, 2 – inginer construcţii civile, industriale şi agricole,
1 – inginer nave, 1 – inginer electroenergetică, 1 – subinginer electroenergetică, 1 – inginer
energetică industrială, 2 – inginer de sistem în informatică, 1 – psiholog, 2 – corist operă, 1 – maistru
energetician/electrician, 2 – brancardier, 1 – şef de sală restaurant, contabil, 23 – operator calculator
electronic şi reţele, 1 – calculator preţ cost, 2 – funcţionar economic, 1 – pontator, 5 – bucătar, 10
- ospătar (chelner), 1 – vânzător, 1 – lucrător comercial, 1 – infirmier/infirmieră, 1 – viticultor, 1 -
confecţioner tâmplărie din aluminiu şi mase plastice, 8 – vopsitor industrial, 128 – sudor, 80 – lăcătuş
construcţii metalice şi navale, 3 – mecanic auto, 1 – electrician echipamente electrice şi energetice, 3
- electrician de întreţinere şi reparaţii, 1 – tâmplar manual ajustor montator, 1 – văcar, 1 – manipulant
mărfuri, 1 – comisioner.

Persoanele interesate se pot adresa AJOFM Constanţa, strada Lacului nr. 14, telefon 0241/481.537.

.Sursa: www.cugetliber.ro

14.01.2013

Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Constanţa anunţă că, săptămâna
aceasta, sunt disponibile 310 locuri de muncă. Este vorba despre ingineri, sudori, dar şi operatori
calculator.
Sunt disponibile câte 1 post de contabil şef, un post de manager financiar, 2 posturi de inginer
construcţii civile, industriale şi agricole, 1 – inginer nave, 1 – inginer electroenergetică, 1 – inginer
energetică industrială, 3 – medic specialist, 2 – asistent medical generalist, 1 – manager de proiect,
1 – coordonator secretariat studiouri teritoriale, 1 – specialist în relaţii publice, 4 – inginer de sistem
în informatică, 1 – psiholog, 1 – maistru energetician/electrician, 2 – brancardier, 1 – contabil, 23 -
operator calculator electronic şi reţele, 1 – coafor, 1 – manichiurist, 1 – vânzător, 1 – guvernantă, 1 -
infirmier/infirmieră, 8 – vopsitor industrial, 128 – sudor, 80 – lăcătuş construcţii metalice şi navale, 3
- mecanic auto, 1 – electrician echipamente electrice şi energetice, 3 – electrician de întreţinere şi
reparaţii, 1 – tâmplar manual ajustor montator, 31 – şofer de autoturisme şi camionete, 2 – lucrător
pentru salubrizare.

Persoanele interesate se pot adresa AJOFM Constanţa, strada Lacului nr. 14, telefon 0241/481.537.

Sursa: www.cugetliber.ro

15.12.2012

Peste 100 de locuri de muncă sunt oferite de agenţii economici constănţeni prin intermediul Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă din Constanţa în această săptămână. Potrivit reprezentanţilor instituţiei, cele mai multe posturi, 24, sunt pentru lăcătuşi, alte 15 sunt pentru ingineri de diferite specializări şi 10 sunt pentru sudori. De asemenea, piaţa forţei de muncă mai are nevoie de medic, laborant chimist, plasator, guvernantă. Persoanele interesate se pot adresa AJOFM Constanţa, strada Lacului nr. 14, telefon 0241/481.537, inspector de specialitate Bogdan Petică, e-mail ct_lmv@ajofm.anofm.ro.

Sursa: www.observator.ro

 

26.11.2012

Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Constanţa anunţă, pentru
intervalul 21 – 28 noiembrie, 65 locuri de muncă. O mare parte dintre acestea sunt în turism şi
alimentaţie publică, comerţ, intervenţii, pază şi protecţie şi în construcţii.

Sunt disponibile 3 posturi de amanetar, 1 post inginer construcţii civile, industriale şi agricole, 1
post inginer centrale nuclearoelectrice, 1 – agent cumpărări, 1 – agent maritim, 1 – operator devize,
2 – vânzător, 1 – asistent personal al persoanei cu handicap grav, 3 – agent de securitate incintă
(magazin, hotel, întreprindere), 3 – agent de intervenţie pază şi ordine, 9 – zidar rosar-tencuitor, 11
- dulgher (exclusiv restaurator), 5 – finisor terasamente, 1 – faianţar, 1 – instalator instalaţii tehnico-
sanitare şi de gaze, 1 – sudor cu arc electric acoperit sub strat de flux, 3 – patiser, 4 – îngrijitor spaţii
verzi, 10 – muncitor necalificat la spargerea şi tăierea materialelor de construcţii, 2 – cărăuş, 1 -
curier.
Persoanele interesate se pot adresa AJOFM Constanţa, strada Lacului nr. 14, telefon 0241/481.537,
inspector de specialitate Bogdan Petică, e-mail ct_lmv@ajofm.anofm.ro.

Sursa: www.cuget liber.ro

Anunturi publicitare
ANUNT PUBLICITAR03.09.2012
ANUNT PUBLICITAR03.09.2012
ANUNT PUBLICITAR27.06.2012
ANUNT PUBLICITAR05.04.2012
ANUNT PUBLICITAR09.01.2012
ANUNT PUBLICITAR06.10.2011
ANUNT PUBLICITAR06.10.2011
Comunicare rezultat procedura de achizitie11.07.2011
ANUNT PUBLICITAR30.06.2011
ANUNT PUBLICITAR24.06.2011